Wij gebruiken cookies om uw ervaring beter te maken. Om te voldoen aan de cookie wetgeving, vragen we uw toestemming om de cookies te plaatsen. Meer informatie.
Verkeersdata helpt bij aanpassingen Parkeerzoneborden Rotterdam
Het leveren en plaatsen van de parkeerzoneborden in Rotterdam wordt al sinds 2014 door HR Groep verzorgd. Bij de eerste levering van deze borden ging het om 8.500 borden. Sinds 2014 zijn daar nog duizenden borden bijgekomen en nu Rotterdam helemaal overgaat op betaald parkeren, hebben wij ook dit jaar weer de borden geleverd en geplaatst.
Duurzaamheid speelde een belangrijke rol in dit project; we hebben 1.000 UPVC borden geplaatst in Rotterdam en alle transportbewegingen uitgevoerd met elektrische voertuigen.
De afgelopen jaren zijn in diverse wijken de parkeertijden aangepast. Hierdoor moest de bebording worden gewijzigd. Om te voorkomen dat alle borden vervangen moeten worden, heeft HR Groep de borden op locatie voorzien van een nieuwe signface met daarop de nieuwe tijden en/of zone. Op deze wijze besparen we veel kosten (nieuwe borden, verwijderen oude borden en plaatsen nieuwe borden). Zo is HR Groep, samen met de gemeente Rotterdam, al vele jaren op een duurzame manier aan het werk.
Efficiënt borden lokaliseren en route uitzetten
Om de duizenden parkeerborden in de stad te lokaliseren en te zorgen dat de juiste code, tijden en pijlrichting op de juiste locatie komen te hangen, heeft HR Groep goed gebruik gemaakt van het door haar ontwikkelde IPSm en de door haarzelf ingewonnen verkeersdata. De parkeerzoneborden zijn geen RVV-borden, dus daar is een speciale code voor aangemaakt. Op basis van deze code zijn de borden snel te vinden in het databestand.
Met behulp van IPSm Verkeersbordendata zijn de wijken gedefinieerd en de locaties van de borden bepaald. Hiermee is een werkroute voor de Plaatsingsdienst bepaald. Zij gebruikten een tablet waar de mobiele versie van IPSm op staat. Op die manier konden zij efficiënt de bebording lokaliseren en de muaties doorvoeren in IPSm.
Verkeersdata altijd actueel
De nieuwe bebording wordt meteen ingescand via een QR-code en deze komen dan real time in de Verkeersbordendatabase IPSm terecht. Zo blijft de parkeerbordendata, en daardoor IPSm, ook up to date.
Een schouw achteraf is ook niet meer nodig. Van alle geplaatste borden wordt een foto gemaakt en deze wordt aan het betreffende bord in het databestand gekoppeld. Ook hoeft men niet meer naar buiten voor een schouw. Één persoon kan door middel van IPSm alle borden, de status, locatie, etc. digitaal vinden en beoordelen.